tirsdag den 28. januar 2014

STYLO

Jeg har stadig ikke fået armene ned. Hold nu kæft, det magasin er gennemført! En genial idé! Som nævnt i tidligere indlæg, blev jeg for måneder tilbage kontaktet af pigerne bag magasinet, om jeg havde lyst til at bidrage. Hell yeah!!!

Vi deltagende damer fik lov at vælge mellem et hav af mønstre, som vi mere eller mindre frit kunne fortolke.

Jeg faldt pladask for dette kjolemønster fra franske C'est Dimanche. Stoffet er sponsoreret af Michael Levine Fabrics (som alligevel blev en halvdyr affære for mig, da det jo skulle gennem tolden). Lækkert, det er stoffet - også til en halvgammel lidt løsere model (den løsere model er så mig - ikke kjolen). Jeg har bare en forkærlighed for kjoler i 50er snit .

This is my contribution to the fantastic STYLO Magazine. Wilma's charcoal grey dress is based on the Roma dress pattern by French 'C'est Dimanche'. Can't tell you how much I adore this pattern - and the fabric! Well, perhaps you had an idea as I used the same fabric for a me-dress!





Til Bertram valgte jeg at sy et par sweatpants baseret på et mønster fra Burda 10/13. For at få den ønskede pasform, har jeg syet bukserne efter en str. 6 og forlænget dem til en str. 8. Stoffet er fra Stofdepotet.dk

Tee'en er baseret på The Recess Raglan med lidt justeringer hist og her. Et lækkert basismønster, som jeg allerede har brugt adskillige gange.

For Bertram I made Burda sweatpants and a Recess Raglan tee (both sligthly modified)






Jeg lavede yderligere 2 sæt til Wilma, som jeg præsenterer i et senere indlæg.

19 kommentarer:

  1. Fantastisk tøj, fantastiske billeder og fantastisk blad:)
    Godt gået:)

    SvarSlet
  2. u lalalaaaaa :D like it :D

    SvarSlet
  3. I already checked out Stylo from cover to cover and I loved it. Your dress looks magnificent, fabulous fabric indeed!

    SvarSlet
  4. Love the dress, love the fabric, instant love!! Beautiful pictures

    SvarSlet
  5. Fantastisk kjole - ja også den "løse" model (altså kjolen :-) ) Du tryller altså gang på gang. Og det kjolestof er da mega fedt. Og ham Bertram - han ender sgu på forsiden af et modeblad en dag... For pokker han er en charmør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind, tusind tak, siger charmebøffens løse mor :-)

      Slet
  6. Smukt stof og smukke modeller - er specielt forelsket i din kjole. Hvor kan mønsteret købes?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Heidi. Mønstret kan du blandt andet finde lige her:

      http://www.jaycotts.co.uk/products/s1652#.Uuj3vD2KaUl

      Slet
  7. Lovely <3
    The girls dress pattern is amazingly clever *-*
    I love that :D
    And the boys Outfit is definitly one of my favorite :D

    SvarSlet
  8. That gold piping on the black dress is such a nice, unexpected twist. Your photographs have this great uniformly grey quality to them too - do you always take photos at the same time of day? Beautiful stuff!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Brienne:-). I usually shoot photos in the afternoon - and use Photoscape to edit...that's it. And I always use the same white/grey-ish wall as background.

      Slet
  9. So beautiful clothes! Wilma´s dress is just phenomenal!

    SvarSlet