torsdag den 10. marts 2011

Retro nederdel til en andens datter...hrmpf!!!

Jeg skynder mig lige at sige 'Fejl 40' - så har vi den på det rene!!


Jeg har just forkælet yngstebarnet med den her skønne bluse fra AlbaBaby. Dertil skulle hun ha' en nederdel. Brun twill, tjek - gule knapper - endnu mere tjek! Klippe klippe, sy sy. Da jeg havde syet, overlocket og pyntestukket nederdelens sidesømme, kom jeg i tanke om, at jeg ville ha' haft sådan et par retrostropper i siden eller hvad filan vi nu skal kalde dem. Hvad hedder sådan nogle? Ligesom på kjolen her.



Aahh, jeg laver da bare nogle snyde stropper. Ganske fikst og opfindsomt, hvis jeg selv skal sige det. Simple and chique. Jeg ved bare ikke lige hvis lille sylfide, jeg havde i tankerne, da jeg syede nederdelen. Wilma kan da i hvert tilfælde kun lige med nød og næppe presse dunken i den.

'Gisp, gisp - hvor er den fin mor' 'Øh, Wilma du bli'r sgu lidt anstrengt i ansigtet, skal vil ikke ta' den af igen'? 'Gisp, gisp - naaarj, den passer flot, mor'.

Jeg er så glad for min datter, og vil gerne beholde hende i mindst 100 år endnu, så nederdelen må hellere flytte ind hos et mindre robust barn. Den kan passe alt fra en str. 3 til str. 5 år, vil jeg tro - så længe vi taler om en slank lille sag.

12 kommentarer:

  1. Ej, hvor ærgeligt! Men når nu uheldet er sket,lægger min lille undermåler af en 4-årig, da gerne billet ind på den lækre nederdel :-D

    - Sara

    SvarSlet
  2. Jamen, så smid du mig en mail, Sara

    trineschroede23@hotmail.com

    kh

    SvarSlet
  3. den er ellers super fin og ret godt løsning med snyde stropperne. Jeg er altså bare så vild med dine krationer.

    SvarSlet
  4. er den solgt?? ellers vil jeg gerne ligge næste billet ind på den

    mvh Elin

    SvarSlet
  5. Ja, så surt show.
    Har lige lavet tilsvarende stunt med for småt tøj, - og det var endda til tvillinger.
    Hmpf!

    Kh.Kirsten

    SvarSlet
  6. Elin, jeg regner med at Sara har købt den....afventer lige et svar fra hende :-)

    Øv altså, Kirsten....og så dobbelt op ovenikøbet...

    SvarSlet
  7. OK- ellers må du lige sige til;0)

    SvarSlet
  8. Hvor den fin. Men man skal vidst være hurtig her hvis man skal nå det:o)

    SvarSlet
  9. Altså jeg elsker din måde at skrive på, Trine. Du har en rigtig fin humor :o).
    Men øv med nederdelen!! Og når den nu blev så fin, er det da ekstra træls.
    Sød datter du har :o).
    God weekend til dig!

    SvarSlet
  10. Bliver altid i så godt humør af at læse på din blog ;-)- og se dine utrolig fede kreationer.
    Kan godt forstå at det må være med blødende hjerte, at du sender nederdelen videre - for den er flot.

    Synes også at dine 60'er inspireret kjoler til Wilma er så fede - må jeg spørge om hvad det er for en mønster du bruger - er nemlig på udkig efter lignende.

    Mette :-)

    SvarSlet
  11. Det er mine egne mønstre - inspireret af nogle gamle 60er kjoler/mønstre.

    kh

    SvarSlet