fredag den 8. januar 2010

Bløde bukser til Fætter Artur...

...hvis han da kan være i dem...- for Fætter Artur er et rigtigt mandfolk...:-).

Min ældste søn, Albert, har alle dage været 'en gæv, jysk, kernesund ,og da han var yngre - rund - dreng, med en usædvanlig god appetit'. Da han var 1 år vejede han godt og vel 12 kg - og som 5 årig var der 23 kg fordelt på +120 cm (jeg er spændt på hvad tallene siger, nu han skal til første skole-sundhedsplejerske besøg på tirsdag (som forøvrigt er lillebrorens 4 års fødselsdag - en dreng af helt anden statur og temperament...).

...nå, tilbage til Fætter Artur - der har slået Albert af pinden....jeg håber så inderligt han kan passe bukserne (ellers er der sgu nok en af storesøstrene, der kan...fnis...;-).

- og kære lillesøster - næste gang jeg syer et par bukser til Artur, du ikke bryder dig om, kan du bare sige det - du behøver ikke efterlade dem i din brændende bil....;-) - det' gas, du ka' ta' det!!



Jeg har vist ikke syet bløde velour bukser af denne type siden Wilma var lille - men, de er nu skønne - og de må da unægteligt være rare at ha' på. 6-årige Albert foretrækker fortsat til hver en tid mors hjemmesyede  baggybukser med elastik i taljen frem for jeans (selvom moren ellers synes han ser cool ud i sådan et par slim-jeans - eller dem med lidt hænge-mås). Det er nu første gang, jeg laver et par med pressefolder (hedder de også det, når det er syede folder??!!). Jeg har ladet mig inspirere af et par fra Moonkids, vi har liggende - og så denne fantastiske bloggerske, Benglan Skapar - som syer de skønneste ting...

Tror næste projekt blir 'folde-jeans' til drengene ....naturligvis med elastik i taljen...:-)

4 kommentarer:

  1. Fætter Artos mor ELSKER dem allerede... Fætter Artos storesøster Freja vil elske dem i lyserød og Storesøster Frida sikkert i grøn eller gul eller sort eller blå eller.... Måske endda Freja kan lokkes i et par af anden farve når det er "bløde bukser", som hun at kalde velour... MUMS.
    Ses søndag

    SvarSlet
  2. ...jamen, så må moster jo igang...:-)

    SvarSlet
  3. Supersnygga! Viss blir det schysst effekt med sydda pressveck?!

    SvarSlet
  4. Fantastisk kult med press! Nydelig bukse- og så fint bånd i siden og!

    SvarSlet